Vlasnici 40 godina traže povrat zemljišta, stečaj traje 20 godina, gradovi kupuju kolodvore, a radnici ostaju bez otpremnina i vlasnici bez naknada!?

Obrovac nekretnineRasprodaja posljednjih dijelova jednog nekada uglednog, ali odavno poharanog zadarskog poduzeća čiji je stečaj više nego “punoljetan”, ambicije lokalnih samouprava Benkovca i Obrovca i gotovo četrdesetogodišnje sudovanje oko vlasništva nad zemljištem na kojemu je izgrađen već desetljećima devastirani autobusni kolodvor u Obrovcu. Sve se to skupilo u jednom jedinom javnom natječaju o prodaji obrovačkog kolodvora, a ostane li na snazi odluka Trgovačkog suda u Zadru od 3. lipnja, kratkih bi rukava, osim nekadašnjih vlasnika nacionaliziranog zemljišta, mogli ostati i radnici čija su potraživanja nakon 19 godina stečaja odbačena jer su zatražena – izvan roka.

Početkom lipnja, sutkinja Trgovačkog suda Katarina Zdunić donijela je odluku kojom se konstatira da je 74 radnika Croatia Zadar Linea svoj zahtjev za tražbinama uputilo sa zakašnjenjem.

-Radi se o 2,5 milijuna radničkih potraživanja. Neugodno smo iznenađeni ovakvom odlukom suda jer je stečajni upravitelj Frane Negro priznao potraživanja radnika. Na tu smo odluku uputili žalbu Visokom trgovačkom sudu jer smatramo da je sud radnička potraživanja trebao priznati, nakon što je to već uradio stečajni upravitelj, a pritom se radi o rekordno dugom stečajnom postupku u kojemu sud godinama nije odlučivao o tražbinama, kaže pravni zastupnik SSSH Vedran Uranija.

Sutkinja Zdunić u svojoj presudi navodi da su prva stečajna ročišta održana još 2001. godine, te su tada utvrđene priznate tražbine stečajnih vjerovnika. Stečajni upravitelj Frane Negro početkom ove godine predlaže posebno ročište radi ispitivanja tražbina bivših zaposlenika, ali sutkinja u svom obrazloženju navodi da su radnici svoja potraživanja prijavili tek 11. lipnja 2003. godine, “znatno nakon isteka roka od tri mjeseca od prvog ispitnog ročišta”. S time se, kaže sutkinja Zdunić, još 2013. godine složio i stečajni upravitelj.

Sada se čeka pravomoćna presuda Visokog trgovačkog suda.

Radnici CZL-a su se ponadali da će im dio otpremnina biti isplaćen nakon što je stečajni upravitelj koncem prošle godine Gradu Benkovcu za milijun i 180.000 kuna prodao bivši autobusni kolodvor u Benkovcu, ali lipanjska odluka Trgovačkog suda u Zadru tu isplatu ne omogućava. U međuvremenu, stečajni upravitelj prodaje i zapuštenu zgradu kolodvora u Obrovcu s oko 7.000 kvadratnih metara, a gradska uprava će za to platiti 601.000 kuna.

-Gradu Obrovcu se prodaje dio prostora CZL-a koji je sudskom presudom u vlasništvu poduzeća, ali i dio zemljišta koji je još u vlasničkom sporu. Grad će preuzeti taj sudski spor, a sredstva od prodaje oba kolodvora idu u stečajnu masu iz koje se vjerovnici ne mogu isplatiti sve dok ne dođe pravomoćna presuda VTS-a, kaže Frane Negro dodajući da su ukupna potraživanja u stečaju CZL-a oko 9 milijuna kuna.

Negro skreće pažnju da je 2002. godine, kada je preuzeo dužnost stečajnog upravitelja, naslijedio i upravni spor s nekadašnjim vlasnicima zemljišta na kojemu je izgrađen kolodvor u Obrovcu.

-Ti ljudi smatraju da nikada nisu dobili pravičnu naknadu za svoje nacionalizirano zemljište, ali je u tom sporu jako puno suvlasnika i njihovih slijednika i to traje godinama, objašnjava Negro.

Uskoro će vođenje tog upravnog spora preuzeti Grad Obrovac kao novi vlasnik tamošnjeg kolodvora.

-Znamo za taj upravni postupak, sudjelovali smo u njemu i ranije. U arhivu nekadašnje Komercijalne banke Zadar pronašli smo mikro filmove iz kojih je vidljivo da su nekadašnji vlasnici obeštećeni i te smo dokaze predali sudu. Istina je i to da je jedan od isplaćenih suvlasnika zadržao glavnicu, a kamate vratio na račun Obrovca nezadovoljan kako su kamate izračunate. Neki od suvlasnika se sada pokušavaju opet naplatiti, kaže Slobodan Jurjević, obrovački dogradonačelnik, koji je u cijeli slučaj bio uključen i kao pravnik gradske uprave.

-Čak i kada bi bivši vlasnici i dobili taj upravni postupak, po zakonu im nije moguće vratiti zemljište jer je ono u međuvremenu privedeno svrsi, a njih bi, eventualno dionicama u tvrtkama u svom vlasništvu, trebala obeštetiti država, a ne gradska uprava, kaže Jurjević.

Time bi mogao odahnuti i Grad Obrovac, ali ne bivši vlasnici i radnici Croatia Zadar linea čije otpremnine čekaju odluku Visokog trgovačkog suda.

MARKO JURJEVIĆ: “Nisam dobio ni zemljište ni naknadu!”

Bitku za zemljište na kojemu je izgrađen obrovački kolodvor još od 1980. godine vodi Marko Jurjević iz Kruševa koji tvrdi da mu je zemljište nacionalizirano, te da je zahtjev za povratom nacionalizirane imovine podnio 1995. godine, ali “do dana današnjeg ništa nisam dobio, ni zemljište, ni odštetu”.

-Ministarstvo pravosuđa donijelo je 2011. godine rješenje koje se odnosi na autobusni kolodvor. Ministarstvo je naložilo Službi za imovinsko-pravne i zajedničke poslove Ureda državne uprave u Zadru da obavi očevid i da sve što nije privedeno svrsi vrati meni u naturi, a što je privedeno svrsi da me se obešteti.
Autobusni kolodvor i zgrada zauzimaju oko tisuću četvornih metara, što znači da se 10 tisuća metara može vratiti u naturi. I umjesto da je postupila po rješenju Ministarstva pravosuđa RH, koje je naložilo da se zemljište u Obrovcu koje nije privedeno svrsi vrati u moje vlasništvo, imovinsko-pravna služba ponaša se kao da se nije ništa ni dogodilo, izjavio je svojedobno medijima Marko Jurjević tvrdeći da gradska uprava na zemljištu izvodi nekakve građevinske zahvate kako bi se dokazalo da je privedeno svrsi.

Vladavina prava u Obrovcu jednostavno ne postoji, a država ne reagira, zaključio je Marko Jurjević.

 

Izvor: zadarski.hr